perjantai 25. elokuuta 2017

Kehonhuollon loputtomuus.

On täysin tunnettua, että kehonrakennukseen ja fysiikan rakentamiseen saisi aikaa (ja rahaa) uppoamaan niin paljon, kuin hennoisi sijoittaa. Treenaamiseen löytyi loputtomasti tapoja, joita testata ja joiden ultimaalista tehokkuutta koittaa omassa ohjelmassa. Itse treeni voi viedä aikaa tunteja, kun oikein villiintyy tekemään ja potkua löytyy. Tähän vielä päälle lämmittelyä ja kehonhuoltoa, niin saat jo päiväsi varsin hyvin täytettyä fitnesslaiffilla.

Itse olen saanut pidettyä kehonhuollon varsin tolkullisissa määrissä (tällä viittausta menneisiin höökäysaikoihini, sekä siihen, kuinka sain toissa jouluna venyteltyä itseni liki treenitauolle). Jos oikein tarkkoja ollaan, niin voisin tällä hetkellä panostaa kehonhuoltoon jopa enemmänkin. Sekä ajallisesti että laadullisesti. Olen jo alkanut tehdä kunnon lämmittelyt ennen treeniä. Saan kulumaan parisenkymmentä minuuttia siihen, että otan pienen alkulämmön laitteella, minkä jälkeen teen liikkuvuusharjoitteet ja valmisteluliikkeet päivän treenattaville lihaksille.



Minulla oli pitkään tapana illalla sohvalla istuessani samalla kuin huomaamatta möyhätä pohkeitani. Hieroskelin niitä, veivailin, saatoin jopa kyhnyttää sohvan tai pöydän reunaa vasten. Nyt viimeisen kahden viikon aikana olen vahingossa jättänyt sen pois. Tai no vahingossa ja vahingossa, sillä käsillä on ollut tekemistä koukuttavan kirjan pitelemisessä.

Kuinka ollakaan. Keskiviikkona havahduin pohkeita tehdessäni ja treenipäiväkirjaa kirjoittaessani, että tuntuma ja painot olivat tiessään. Kuudenkymmenen sekunnin pohjerääkki neljällä sarjalla tuntui jo toisen kerran aivan kammottavalta ja hapotukset alkoivat jo ennen puolta väliä. Tähän en saa mitään muuta päätelmää tehtyä, kuin että en ole pitkään aikaan tehnyt illan möyhäilyä. Pam ja heti vaikutus treenissä.

Toki kiiruhdin miettimään, että selvä peli. Jonkin verran möyhinkiä takaisin ja katsotaan, miten vaikuttaa. Samalla myös havahduin siihen, että mitenkähän mahtaisi vaikkapa takareisien vetoliikkeet kulkea, jos joku reipas saisi hierottua kinnaavia kinkkunaruja ja pakaroita pariin kertaan viikossa. Huh huh....




Aktiivista hierojaa vartoessa tyydyn tehostamaan ainakin rullailua, ja mielessä olisikin vähän shoppailla Foamrollerista järeämpää arsenaalia. Olisiko ehdottaa, mikä purisi toivottomiin takareisiin?


Foamroller.fi Tuolta siis ajattelin niitä rullia kurkata?

Vetreää viikonloppua ja ainakin meille paikallisille hyviä venetsialaisia!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti